måndag 13 januari 2014

Måndag

Första helgen efter ledigheten är nu gjord eller snarare första veckan och helgen kommer som grädden på moset.

Fredagsfeelingen fick ett abrupt avslut då jag kom på fritids för att hämta Måns och han har tokont i den ena foten.. Efter ett långhopp i en snödriva har han lyckats träffa av en stor isklump och landat fel! Vi fick ringa efter skjuts då det gjorde ont i massor att överhuvudtaget få på en sko.
Väl hemma så fick det bli en massa fika för att fylla på depåerna och humöret blev bättre, dock inte foten.
Att stödja på den gick inte under fredagen och inte heller lördag. Först sent på lördagkväll blev det ett och annat stapplande steg med platt fot och idag ser det bättre ut.
Med andra ord så är förhoppningsvis inget brutet men vi har kollat upp det för säkerhetsskull och med lite vila innan så blir det skola som vanligt igen på tisdag med vissa hopprestriktioner och kanske inga skridskor den första veckan.
Ett riktigt trevligt besök fick vi på lördagskvällen. Peter och Helena med barnaskaran, maten blev riktigt bra och alla åt sig mer än mätta, det finns faktisk kvar lite fluffig polkagrispaj i frysen till ett senare tillfälle..
Söndagen spenderades på det vis som söndagar ska göras. I tämligen icke påklätt tillstånd, vi städade undan från kvällen innan och jag hann med en garderob uppe också innan det blev middag hos mamma. Fiskgryta med basilikaaioli, jäklar så gott!
Jag lever ett liv i mathimlen det ska gudarna veta.

Jag och Måns fick vila hemma idag, en sväng till stan i bitande kyla för ett par ärenden hann vi med och en lunch bara jag och han på MAX. Ibland kan det vara riktigt gott med en hamburgare, massor med ost och dressing. Utan bröd och pommes så blir man inte äckligt mätt heller, Måns åt en vanlig med pommes och bearnaisesås och han slickade i sig sista saltkornet.

Tyvärr blev jag riktigt frusen under stadsturen och har ännu inte riktigt fått upp värmen men det väntar en middag hos syster i form av blodigt kött och mycket sås, efter det borde jag bli varm ända in i själen.
Jag hoppas värmen håller i sig hela kvällen då min andra hälft är på kickoff i Piteå, det innebär ett tomt hus då även barnen åkt till Peter idag. Det kan bli dubbla filtar i sängen i natt, och ett eller annat avsnitt av Chicago fire. En riktigt bra ny serie med både spänning och kärlek, att den sen kryllar av män i uniformer gör inte saken sämre.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar