fredag 19 april 2013

Fredag


En massa barn har spenderat eftermiddagen utomhus, rätt soligt och jätteblåsigt hindrade inte flickorna från att vilja fika mellis i lekstugan eller på studsmattan 
 äntligen fick korgen komma fram för säsongen.
Jag är svag för korgar, speciellt picknickvarianten.



Korvsmörgåsar, kärleksmums och Kiviks blåbär/lime dryck fanns i korgen denna eftermiddag.



Servetterna kommer från Lagerhaus





Fredagsmiddag och taccos på bordet, egen taccokrydda, guacamole och salsasås.
Tortilliabröd och tortilliachips, grönsaker, riven ost och stekta champinjoner, allt lchf förstås och helt plötsligt så blev en ganska halvtaskig fredagsmiddag ur näringssynpunkt väldigt nyttig och varierande.






Vintips! 
Il Conte
Montepulciano d´Abruzzo

Ett nytt vin provades också idag, efter ett par nya mattidningar som ramlade ned i brevlådan den senaste veckan så skrev jag ner en drös av nyheter som såg spännande ut.
Just den här var inte med bland dom men den hade en fin etikett!
Jag har en tendens till att köpa vin efter hur etiketterna ser ut, minst en flaska varje gång jag gör ett besök på systemet. Det lyckas inte alltid bör tilläggas men den här gången så blev det riktigt gott.
Nu ska jag googla runt lite och se om jag kan hitta något nytt att lägga på grillen i morgon.

Må och mys allihopa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar