tisdag 2 april 2013

Tisdag

Nu har vi påskat klart!
Sent om sider fick vi också äta påskmat och dricka påskmust så det stod härliga till. Jobb, stockholmsresor och bortavarande barn gjorde att vi fick skjuta fram det ett par dagar. Det gjorde ingenting, rätt skönt att få ett par dagars ledighet före och få tid att laga, fixa och ordna.
Jag gillar mycket mat av olika slag så det alltid finns något för alla, vi är en brokig skara människor i våran nuvarande familj, alla olika åldrar och då är det lika bra att anpassa sig tycker jag.








Ägg, sill, gravad lax, pepparlax, Wästerbottensostpaj, marinerad kyckling, påskskinka,blåkullasallad, potatissallad, gubbröra, ostar, kex, såser. 
Köttbullar och Prinskorv
och sist men inte minst, en alldeles lagom söt mandeltårta att avsluta det hela med.




En massa jättegod mat som min snälla mamma hjälpte mig att laga, och tro det eller ej men om man bortser från potatissalladen och vissa sorter av brödet så var allt lagat enligt Lchf principen.
Gubbröran innehöll ingen potatis, pajdegen gjordes på mandelmjöl, skinkgriljeringen är gjord på pofiber i stället för ströbröd och jag hade bakat alldeles underbart goda små ostkex baserat på Tortilliachipsreceptet som jag gjorde för ett tag sedan.
Mandeltårtan hittade jag på Jillsmat.se och ingen som inte visste kunde tro att den var gjord på ett annorlunda sätt.
Jag har många gånger den senaste tiden fått frågan när jag ska sluta äta så här..sluta banta och börja äta som vanligt.
Jag ska aldrig sluta hoppas jag, att få möjligheten att utvecklas i matlagningens alla konster och möjligheten att utvecklas i sig själv och må jättebra undertiden är något jag värdesätter högt.
Jag hoppas alla tyckte om maten lika mycket som jag gjorde, lyx är att få äta rester i dag =)

Det droppar nog in ett och annat recept framöver och är det något speciellt ni vill laga just precis nu, hör av er.

Må och mys.  

2 kommentarer:

  1. Mandeltårtan måste jag titta närmare på. Har börjat gå tillbaka till Lchf igen efter ett alltför långt uppehåll, man mår bra av sån kost och jag tycker även att man ser fräschare ut, ögonen och hyn blir klarare på nåt vis. Dessutom skulle jag absolut behöva bli av med en hel del vikt.

    Din mat ser underbar ut :)

    SvaraRadera
  2. Tack snälla =)
    Jag håller med till fullt och fast, lchf har blivit livet jag vill leva

    SvaraRadera