söndag 21 april 2013

Söndag

En dag utomhus, men först var vi på Biltema. Inte min typ av affär men den hade det vi behövde, nästan i alla fall.
Ett nytt hjul till min mycket gamla cykel stod på inköpslistan och det hade dom såklart inte, men två nya gungor, ett bocciaspel och trasor det hade dom!
Lunch på Stigs kondotori och barnen fick årets första mjukglass, lycka när den är som bästa.
Väl hemma fick sig blombänken en genomkörare, lite lövkrattning och ny tvättlina. Fika på bron, barn på studsmattan, lekstugestädning och grillade lammfärsburgare till middag.
Jag känner att solen gjort sitt i ansiktet och i sinnet, en ny vecka med start i morgon. Barnen åker till sin Pappa för att komma tillbaka på onsdag. J åker till Stockholm på torsdag för att komma hem på fredag och jag har en Luleåsväng att se fram emot på Lördag. Denna vecka kommer att gå fort även den.
Vi har borta-barnen-helgen till helgen och den veckan är tyvärr mycket sällan en positiv vecka men jag ska försöka göra det bästa av varje dag.

Om ni liksom vi innehar lammfärs i frysen och känner för hamburgare med tillhörande bröd så hittar ni mitt recept här!
Byt bara ut nötfärsen mot lamm i stället och lägg dom i halster på grillen. Fetaostkräm -smulad fetaost, cremefraiche och lite kött och grillkrydda blir en smaskig dressing. Sallad, tomater, bacon och wästerbottensost likamed allt gott och lite till.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar