söndag 22 september 2013

Bröllop på Bankgatan 21/9 2013

Att gifta sig!

whaaa, hur stort som helst....

Här togs beslutet i augusti, den senare delen av sommaren för att vara exakt. Papper fixades, klänning beställdes och inbjudningarna skickades ut. Tjopp, tjopp..
Ganska precis på dagen en månad senare så stod vi där. Världens glittrigaste ring sitter på mitt finger, en riktig vintagehistoria som inköptes innan det ens var bestämt att vi skulle stå som man och hustru. Och lyckan finner nog inga ord.
Att vakna som fröken Carlsson och att få gå och lägga mig som fru Lindberg...
Kärlek när den är som bäst!




När klockan slog fredag förra veckan och vi såg fram emot en lugn och skön helg så hade våra fina systrar andra planer.
Lila brev med instruktioner fick vi hämta lite varstans runt om i vårat lilla samhälle. I sista stod det packa väskan!
Så vi gjorde och fick en fantastisk möhippa/svensexa tillsammans med Hanna, Jonas, Lillemor och Jörgen. Trots min stora motvilja mot överraskningar och mina aggressioner när det första brevet kom så är jag ytterst tacksam att de gjorde detta för våran skull.
Vi ville inte ha något jippo, ingen utklädning eller pussförsäljning så det kunde nog inte bli bättre än en hotellnatt, riktigt god mat och lördagshopping.
En tur på Gokartbanan hann vi också med, jag vann inte kan jag tillägga. Det fanns fler som blev bitna av Fartdjävulen!





Ett mycket vackert Luleå under morgonpromenaden

Vi gjorde inga stora utsvävningar, ingen jättefest eller klänning med släp. Brudtärnor och kyrka överlåter vi till de andra som vill medans vi ville ha det litet och trevligt.
Tältet står uppställt på gården, maten är lagad med mycket kärlek. Tårtan är en rätt fantastisk skapelse om jag får säga det själv. Och förväntan och längtan var stor hela dagen.
Då vi gifter oss för våran skull, för kärlekens skull så har vi också velat dela denna dag med familjen.
Till alla er andra,  jag hoppas att ni gläds med oss och att ni håller tillgodo med bilderna som togs.






































 






Vi fick en alldeles fantastisk dag tack vare er!





Foto: Pär Hedlund


3 kommentarer:

  1. Underbara bilder, låter som en perfekt dag! Saknar bara en bild på den glittriga ringen på ditt finger ;)

    Stort grattis igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lägger dit ett par bilder Anna så du får se den =)

      Radera