fredag 7 oktober 2011

Fredag

En knapptryckning.

Människan som sådan är full av knappar, tänk er en dator eller en mobil för den delen, det finns
spara, delete och känslomässiga knappar som vissa kan trycka på helt utan problem.

Man sparar vissa saker, saker som man kan plocka fram många, många år senare. Mina barns födelse, känslan i första lägenheten, första fyllan =P, hur pappas pipa luktade, att bygga kojor i skogen med grannen. I mitt fall har jag nog mest sparat känslor och lukter, andra sparar platser och människor.

Sen kan man ta bort, deletea, radera, få saker att försvinna.
I mitt fall, huvudvärken efter den första fyllan, värkarbetet under förlossningarna, känslan av att hitta pappa, förödmjukelsen man upplevet under sin uppväxt i olika situationer. Det tar man helt sonika bort, även om det också ligger kvar i bakhuvudet och simmar. Men dagligen dags så finns det inte där.

De känslomässiga knapparna har även jag, dom är inte så svåra att hitta, jag har känslorna utan på kroppen många gånger, skratt, gråt och en liten del ilska, det gäller bara att träffa rätt.

Men sen finns det "HOLD" knappen, jag har ingen sådan. Den där " tänka efter före " knappen, att man tar en paus, hämtar andan, beslutar eller struntar i att besluta.
Man sätter saker och ting på sparlåga. Lite hantera och handskas med frågan.
Jag skulle också behöva en sådan knapp ibland.

Jag trycker på ON denna morgon, tar på mig en klänning och går på jobbet om det blir något "save" eller " delete" innan dagen är slut det får vi se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar