måndag 10 oktober 2011

Måndag

jag har tidigare försökt byta, så att mina veckor börjar med någon annan dag än måndag. Att den dagen helt enkelt skulle tas bort från kalendern. Men icke! Denna vecka börjar precis som alla andra veckor men just precis den dagen.
Nu har den här inte varit värst i manna minne men vetskapen om att det står Måndag får mig på lite dåligt il.
Jag har en ful ovana, säkert mer än en men just den här innbär att jag gärna sommar vid köksbordet när vi sitter och fikar mellis. Inte somnar I fikat men jag lägger gärna huvudet på bordet en stund och vips, så har jag somnat.
I dag hade jag inte tänkt göra det, men för att motså sömnen som skriker efter mig så behöver jag energi! en påse socker skulle nog göra susen, för en stund i alla fall. Men jag tror det blir en
youghurt tallrik och lite hög musik, dansa kan man alltid =O)
Jag och Måns hade ätit lite mycket socker i Lördags, så här såg resultatet ut!
En massa "mirager" senare och en hel del skratt, men jag lovade mig själv att inte konsumera den sockermängden på ett tag. Det kan lätt slå över, om ni förstår vad jag menar.
Ikväll fikar och firar vi Molly för sista gången, allt fika intag får mig att inse att en promenad till Tyskland tur och retur inte skulle göra ont men jag hinner inte i dag.
S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar