lördag 8 oktober 2011

Lördag #2

Om vi bortser från partytutorna ( och det gör jag, delete!) den som uppfann sådant sattyg borde hängas.
Så har kvällen avlöpt utan några som helst komplikationer. Det är faktiskt riktigt underhållande att sitta och föra en diskussion med 5 st flickiga sexåringar.
Vem som är bråkigast på förskolan? Men har du hööööört? "Han" bröt av minst 100 st pennor.....på samma gång!!!!
Man säger aldrig emot en sexåring, och absolut inte en som är tvärsäker på sin sak.. Det var minst 100! Att få veta vem som slåss och vem som brottas..Vem som är sötast =) och vem som aldrig sitter still!
Äta tacos är nog i min sexårings ögon, det absolut bästa som finns. Att sen få göra det med en massa kompisar en mysig lördagkväll, det klår det mesta. När jag får sitta och iaktta min egen stjärna och se lycka lysa i hennes ögon, för mig är nog det ett av det bästa.
När jag nu sitter här i soffan, disken är borta, Molly och Måns sover.
Jag erkänner att jag har en aning mer Baileys i koppen än vad det brukar vara. Så kommer det över mig med en hel del vemod, att det är inte så många år kvar som jag har möjlighet att sitta där och iakkta. Det slår mig också att jo, faktiskt jag har åstadkommit två riktigt bra saker i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar