måndag 31 oktober 2011

Måndag

Skrivet söndag kväll...


Ännu en Måndag, som jag inte vill ha.
Det har jag redan bestämt, här och nu! Sara gillar inte Måndagar så är det bara, men om det skulle visa sig att morgondagen blir alldeles perfekt vad händer då? Om jag prompt sagt att jag inte vill ha Måndag tackar jag då nej till något som skulle kunnat bli jättebra bara därför att det händer på veckans första dag?
Joo faktiskt så gör jag nog det. Har jag betämt mig redan innan dagen D kommer att det blir inte bra, den där resan som ska göras kommer att bli jättejobbig.
Middagen som tillagas kommer inte att smaka gott, det kommer att vara ett helsicke att stiga upp den 7 februari. Då finns det inget mer att göra, att ändra något förutbestämt går inte.

Men om jag istället går och lägger mig nu stärkt av möten med människor, sekundkorta och timlånga. Med tanken på att i morgon är en ny dag i mitt liv och det är upp till mig att göra den så underbart bra som jag bara kan. Ändras förutsättningarna då? Jodå det kan du hoppa upp och sätta dig på.

Jag ska gå och sova och tänka att ja det är Måndag, starten på en ny vecka, sju härliga dagar att forma till något bra.
Med älskade människor i min närhet, på jobbet, på Ica, i tanken och i himlen så finns det så mycket som är bra även om det är Måndag. Så nu lovar jag dyrt och heligt att jag i morgon ska vara glatt inställd till en riktigt bra start på veckan.

Sov gott eller kanske God morgon!

S

1 kommentar: