söndag 30 oktober 2011

Söndag

Om jag fick leva ett liv till då skulle jag göra flera misstag nästa gång
Jag skulle vilja koppla av mera och vara mjukare
Jag skulle vilja vara dummare än jag varit på den här resan
Jag skulle vilja ta saker och ting mindre allvarligt

Jag skulle vilja våga ta fler chanser,bestiga flera berg och simma i flera sjöar
Jag skulle vilja äta mera glass och färre bönor
Jag kommer kanske att ha flera verkliga bekymmer men men jag skulle ha färre inbillade
Ni förstår… jag är en sån där människa som lever försiktigt och sunt timme efter timme, dag efter dag

Oh, visst har jag haft mina fina stunder och om jag fick göra om det skulle jag försöka att bara ha bra stunder
En stund efter en annan i stället för att leva så många år i förväg

Jag har varit en sån där person som aldrig går någonstans utan termometer, varmvattensflaska, regnkappa och fallskärm
Om jag fick leva en gång till skulle jag packa mindre i väskan
Om jag fick leva en gång till skulle jag börja gå barfota tidigare om vårarna
och fortsätta med det längre in på höstarna

Jag skulle dansa mera, åka mera karusell och jag skulle plocka flera tusenskönor.


Nadine Stair, Louiseville, Kentucky USA i en ålder av 85

1 kommentar:

  1. Det finns många
    som låtsas bry sig om
    och säkert inbillar sig
    att de vill väl
    utan att inse
    hur mycket det sårar
    när det går upp för en
    att de inte menar ett ord
    de säger

    Men din ärlighet
    gör att jag tror på dig
    och din vänlighet visar
    att du vill väl
    utan att inse
    hur mycket det betyder
    att du finns där och orkar
    lyssna på vartenda ord
    jag säger

    Och din värme
    visar att du bryr dig om
    det krävs så lite för att
    ge någon tröst
    bara att visa
    att man har intresse
    för vad någon annan gör
    bekräftas genom det
    du säger

    Min vän
    Vill bara säga
    att jag tycker om dig
    för du är exceptionell
    och du bryr dig
    jag vill visa
    att det finns personer
    som faktiskt är som du
    och sprider leenden
    min vän

    SvaraRadera