måndag 19 augusti 2013

Måndag

Ännu en nystart på en ny vecka.
Familjen Carlsson/Lindberg har gjort stan denna eftermiddag. Mannen i huset har spenderat tiden i en tandläkarstol medans vi andra ätit glass och shoppat saker som man bara måste ha när man börjar skolan! Pennfack, halsdukar, tröjor och strumpor med Angry Birds på....
En och annan liten sak fick följa med hem till mig också.

Middag igår blev surströmming hos mamma och idag Ceasarsallad på stan så jag har tyvärr inga nya recept att dela med mig av idag, i morgon däremot så blir det något nytt.

Klockan närmar sig 20.00 och det är dags för barnen att gå i säng, jag värdesätter kvällarna med de tidiga läggningarna väldigt mycket. Att få samla sig själv, tankarna och gå igenom det som gjorts under dagen och vad som ska göras dagen efter under ett par tysta timmar på kvällskvisten är mycket värt för mig!

Nu dags för lite planering för hösten, det kommer födelsedagar och andra festligheter som avlöser varandra titt som tätt och då kan det behövas lite framförhållning om planerna ska klaffa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar