söndag 4 augusti 2013

Söndag!

Förmodligen så har den sista loppishelgen för denna säsong gått av stapeln idag.
Med sorg i hjärtat och en aning vemod så kommer nu hösten att närma sig med stormsteg. Alla fina fynd är gjorda och loppislimousinen får nu vila en smula.
På fyndmätaren får den här sommaren endast en trea av fem möjliga. Många bra saker men det kunde ha varit ännu flera.

Barnen är tillbaka för ett par dagar igen, då jag börjar om att jobba i morgon så blir det en del pusslande för att få de två närmaste veckorna att gå ihop. Men det är himla härligt att få sitta här bredvid dom i soffan och bara vara, det är nog den bästa känslan som finns. Känslan av att få älska!

Det är givetvis en hel del ångest denna afton men samtidigt så är jag ett stor gillare av rutiner så det ska bli rätt skönt till en början i allfall. Innan alla fritidsaktiviteter drar igång, storbandsrep och storhandlingar som avlöser varandra fortare än tiden räcker till. Att denna höst kunna lägga till fyra dagar i förskoleklass för den yngsta i familjen innebär mindre tid hemma med honom också.
Det positiva uppväger det negativa givetvis men det är lätt hänt att det som är mindre bra får ta den stora platsen i tillvaron. Så har jag inte tänkt att det ska få bli denna höst. 
Med start i morgon.
Att göra en sak för att värma hjärtat varje dag ska få bli mitt mål 



Resten av veckan ska jag försöka komma med ett middagstips varje eftermiddag.
Titta gärna in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar