söndag 25 augusti 2013

Söndag

En riktigt härlig helg har vi haft och ett rejält avstamp inför hösten har vi gjort!
Sköna hotellsängar, maffiga frukostar, en del shopping och möten med nya människor får mig att känna mig lite matt när jag nu sitter här hemma i soffan. Umeå och Örnsköldsvik har vi lyckats pricka in på kartan, solen har lyst på oss och visat att ännu är sommaren inte riktigt slut iallafall.

Jag tycker att det är viktigt, ni vet att bara fara ibland. Äta gott, sova gott och framför allt att få skratta och lyssna, prata och skratta lite till. Att få vara lite allvarlig ibland också, att ta i saker som betyder något och som man ibland inte vet hur mycket förrän efteråt.

Att sen få komma hem och känna längtan efter det är en annan viktig del i att få fara bort.
Vi bytte snabbt hotellbäddningar mot målarfärg, ogräsrensning, gräsklippning och en sväng till svampskogen. Jag gillar att man kan få båda sakerna på samma dag!



Uteköket har fått semester från och med denna söndag, hädanefter så tillagas maten inomhus. En helt annan typ av mat blir det när solen lyser svagare och kylan kommer krypande.
Men grillen fick göra sitt ändå, lammfile serverad med blomkålsrisotto smaksatt med rödlök och Karljohan svamp.
Det får avsluta denna söndag, en ny vecka i morgon och med tanke på alla prickarna i kalendern så ser det ut som att även denna vecka kommer att segla förbi!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar