onsdag 7 augusti 2013

Onsdag

Dimper ner i soffan helt slut!
Varit på date med min bättre hälft och sett zombies vandra in och ut ur rutan i dryga två timmar, jäklar så rädd jag har varit. Och på dåligt humör blir jag av sådana filmer, men samtidigt så var den bra, helt ok.
World war Z med Brad Pitt i huvudrollen, så det är klart... Trots alla hemskheter så fanns det något lite bättre att titta på också.

Har nått mitten på första arbetsveckan och det har gått med bravur om jag får säga det själv. I morgon är det dags för inskolning av Måns på fritids, spännande ska det bli att få se vad han tycker om det.

Innan vi åkte på bio så åt vi lite middag, jag kör periodisk fasta nu och äter första målet kl 11.00 och det som blir middag vid 17.00. Passar mig perfekt som inte kan äta frukost så tidigt på morgonen, eftersom jag inte heller är en människa i behov av mat för att dagen ska fungera så räcker två mål riktigt bra. Lite beroende på vad som serveras till lunch så kan det behövas ett litet mellanmål i form av nötter eller lite ost.

Dagens middag alltså.

Kantarell och kräftpaj med cheddarost och dill

Pajdeg

ca 1 dl kantareller, färska, frysta eller konserverade.
1-2 vårlökar
ca 150 g kräftstjärtar
1 dl riven cheddar eller WB-ost
1 knippe dill
2 ägg
2 dl vispgrädde
1-2 tsk hummerfond
lite fisk krydda

Gör pajdegen och tryck ut den i en form, grädda av en stund. Stek kantarellerna och löken mjuk i lite smör. Lägg detta i pajskalet. Hacka över kräftstjärtarna och i med dessa. Vispa ihop ägget med grädden, tillsätt fonden och kryddorna. Riv i osten och häll detta över svampen och kräftorna.
In i ugnen i 175 grader ca 20-30 min eller tills den stannat av.
Servera med sallad och lite cremefraiche smaksatt med dill och fiskkrydda.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar