fredag 16 december 2011

Fredag

Jag packar....

Barnens saker, med blandade känslor ska jag tillägga. Det är aldrig fel att se hur leksakshögen krymper, rejält! Inte heller att det faktiskt går att gå in på deras rum utan att kliva, klättra, stega över allt som ligger där.
Men nu handlar det inte om att plocka undan för att leksakerna ska åka på "semester", dom åker till ett annat hem, ett annat hus. Ett hem som mina barn ska vistas i ofta, lika ofta som hemma men likaväl inte hemma jämt..

Jag ekar, det kommer att bli bra, det kommer att bli bra, det kommer att bli bra....
.... när jag packar ner den älskade mjukiskaninen så inser jag.

Nej, jag gör något annat denna fredag i stället.

1 kommentar:

  1. Åh, förstår att det känns TUNGT! Förhoppningsvis så ska det lätta med tiden! Men att vara ifrån sina barn, även om det "bara" är periodvis, är aldrig roligt!

    Det kommer att bli bra! Ha en fin helg, kram!

    SvaraRadera