lördag 17 december 2011

Lördag


Frukost framför tvn är lördagslyx på Bankgatan, Bolibompa och limpmackor är barnens
"de bästa jag vet" och i tider som dessa så givetvis. Fika hur mycket ni vill, nu sitter vi här alla tre under samma filt och tittar på min nya lilla tv. Ljusen är tända, vi tjuvtände det tredje i adventsljustaken och tanken slår mig. En vecka kvar sen är allt över.
Vårterminen börjar den tionde januari och jag har tänkt mig en bra vår, att verkligen njuta av varje dag.
Långa promenader, varm choklad i pulkabacken, sena middagar och matvila
sovmorgnar de luxe ( gudarna ska veta att jag är i behov av en sådan ) och när dagarna blir längre och ljusare då kommer det första fikat på brotrappen.
Jag längtar!
Men vet ni en sak....
...förödelsen från igår kväll.
Den är kvar, jag som hoppades på de små älvorna med sina magiska fespön... svisch och svosch så hade allting varit borta. jag får ta mig i morgonrockskragen, stoppa i mig tre små vita och försöka plocka undan röran som följt mina spår.
En bra Lördag ska ni ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar