söndag 18 december 2011

Söndag

Helgtankar i mitt något orediga huvud.

Lördag och stora oredan blev redig, feerna behövdes inte. I morgonrock och bingen med Ben och Jerrys som följeslagare som städades det som aldrig förr. Jag ser verkligen fram emot storstädningen som sker i mellandagarna, knäpp? jag? nämen skojar du!

Sen jobb, och där for hela lördagen.
Jag som inte jobbat helg på gud vet hur länge, men det gick riktigt bra det också.
Den handikappade armen gjorde sitt yttersta för att ställa till det men icke!
Lördagsavslut på bästa sätt som gav en sovmorgon extravaganza i morse.

Det gillas, OJ vad det gillas.

Mina barn har haft en mycket bra mamma idag, vi har hunnit med snölyktebygge, sällskapspel av alla de olika slag och en stund i soffan med de nya böckerna som fanns i kalendern i morse. Mellisfika med Mollys bästis och Plättar till middag.. ang plättarna, jag har morfars gamla gjutjärnspanna, and i say no more!

Nu leker dom och snällt till på köpet, själv ska jag försöka koka knäck. Grädden i kylen har kastat ett öga på mig den senaste veckan och tänkt högt - jag kommer minsann bara bli brunsås, aldrig knäck i det här huset som hon håller på..
mhm, det är nog sant.
Men ikväll ska det ske godiskok i långa banor på Bankgatan.

I morgon måndag, jag sjunger inte måndagens förlovade sång, inte än. Men sängköp, frisering och Jul med Ernst står på agendan.
Kan det bli dåligt så säg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar