tisdag 13 december 2011

Tisdag

Dagen då diskmaskinen på jobbet givetvis bestämde sig för att inte ens vilja starta.
170 st fika till Lucia, vanligt frukost fika och lunch, diskberget antog enorma proportioner innan fixarkillen gjorde det han skulle och faktiskt kunde fixa det hela.
Men det löste sig, Åsa ordnar det mesta.

Vidare på luciafirande på Måns dagis, skönsjungande tomtenissar, lucior, och pepparkaksgubbar ställde upp på led utomhus för att sen fika både bullar och pepparkakor, grilla korv och dricka saft. Men ni må tro det var trötta barn jag lämnade kvar hos sin pappa på Bankgatan denna eftermiddag, spänningen inför julen stiger och det märks på humöret.

Spontaniteten slog till denna Tisdag och har gjort uttryck på många olika vis, det är inte riktigt likt mig. Att vara spontan, jo jag gillar att göra oplanerade saker om dom går att genomföra utan en massa saker som måste ordnas för att det spontana ska gå genomföra. Det förtar lite av överaskningskänslan då.
Men idag gick det precis som det var meningen att det skulle göra =)

Det är Twilight på tv, för vilken gång i ordningen jag ser den vet jag inte. Vissa filmer är så, man kan titta på dom hur många gånger som helst.

Jag har även lärt mig konsten att köra snöslunga! Det ni, inte illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar