fredag 30 december 2011

Fredag

Jag har tidigare sagt att jag inte ska göra en sammanfattning, och det står jag fast vid.
Men trots det så är det idag dagen före 2012, jag vill inte titta tillbaka med risk för dåligt humör och tårar men faktiskt så har jag lärt mig otroligt mycket det senaste året.

Jag har fattat beslut som jag aldrig trodde jag skulle fatta, jag har blivit tvungen att växa på många sätt, att lära mig växa i tankar och handlingar, jag har också lärt mig att ärlighet och kommunikation är A och O i vilken relation man än lever i.

Jag har blivit tvungen att inse att det inte längre finns någon som kommer så fort jag ringer, men att problemen finns kvar ändå och att dom måste fortfarande lösas, men av mig själv istället för av Pappa.
( vilket innebär att jag nu mera kan köra snöslunga, jag är sliskigt stolt över det )


Jag kan titta mig själv i spegeln och känna att jag duger, oavsett hur städat jag har i kökskåpen om jeansen är strukna eller om jag har kammat håret eller inte.

Jag har lärt mig lyssna likväl som att tala.
Att EKA EKA EKA EKA, både hos dom som vill och inte höra vad jag har att säga.

Jag har slutat sopa problemen under mattan, jag gör mitt yttersta för att ta tag i situationerna direkt innan de blir till saker som tär.

I min Ryggsäck finns det mycket just nu, saker som format mig till den människa jag är idag och får jag säga det själv ( och det får jag givetvis, det är min blogg) så är jag stolt över mig själv. inte över allt som hänt men jag är stolt över att jag helt sonika inte bara la mig ner för att inte stiga upp igen. För det ska ni veta, ooja det hade kunna hända. Gränsen är hårfin.

Under 2012 så hoppas jag att får lära mig mycket mer både om mig själv men även om andra, de som väljer att dela mitt liv och mina händelser.

Det första jag ska lära mig är att sluta fundera och att vara mer spontan =)
Då får vi se.

Men hörni, ha ett Gott Nytt År.

Kramas ofta och länge.
Det ska jag.

1 kommentar:

  1. Gott nytt år på dig med Sara! Jag hoppas att det nya året har massa skoj att erbjuda dig!!

    SvaraRadera