lördag 10 december 2011

Lördag

Födelsedagsfirandet går mot sitt slut på Bankgatan.
Trettioåringen är utfikad och surrad till sluttampen, själv sitter jag i soffan med barnen och myser en stund.
Det trevliga susandet i huvudet har övergått till en huvudvärk av de sämre slaget, sov en stund på soffan tidigare idag och det blev tyvärr mer än de sjutton minuterna som gör underverk. Så mycket längre än de gör mig snarare pömsig och huvudtung. Men det behövdes då den utlovade sovmorgonen gick om intet tack vare snömängden som valde att falla inatt..

Jag har fikat mig igenom dagen, förhållningssättet har fungerat och när jag satt där så slog det mig.
Det blir inget mer födelsedagsfirande av det här slaget på Bankgatan.
Sorgligt men sant, alla ni fina har haft och kommer alltid ha en särskild plats i hjärtetrakten. Förhållningssättet mellan oss blir annorlunda, det är bara så. Förhoppningsvis kan vi göra det lika bra som jag och P vill att det ska vara mellan oss. Men det enda jag vet med säkerhet är att trettioett års dagen kommer att firas någon annanstans.

Nu läggning av de små i huset, en kopp te ( den 3454 idag ) en film och huvudet på kudden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar