fredag 23 december 2011

Fredag

Dan före dopparedan och jag har gjort allt man inte gör dagen före julafton.
Jobbat en stund på morgonen, smärtfritt men nog tänkte jag i morse när telefonen spelade att jo, en vecka utan pling på morgonen det ska nog göra susen det.

Handla på Ica ( ska man heller inte göra dan före dan ) Men även det gick som en dans. Jag brukar inte handla, överhuvudtaget men nu måste jag. Och det är rätt kul det också =)

Vidare gick färden mot stan ( inte göra idag! ) Men se, inte alls mycket folk och inget köande att tala om. Tjugo minuter och trevligt fikasällskap sen vidare på solbacken. Där var det mer folk, betydligt men det gick det också.

Hem och bestämde mig för att koka sylt, möblera om i vardagsrummet, tvätta klädseln i soffan ( men varför just i dag? ), slå in de sista julklapparna och baka inför morgondagens Julbrunch.

Det kanske blev lite duktighetsblogg av det hela men det är snarare en ifrågasättning om spirulinan jag drack i morse innehöll något av det fina vita..

MEN, det har varit en himla bra dag,från jobbandet till stadsresan och vardagsrummet ser fin fint ut, chokladkakan blev bra och paketen ligger under granen.

God jul på er och ta hand om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar